„A vy víte o nějakém důvodu proč mít rád Google?“ odpověděl jsem naproti sedící ředitelce této firmy Taťáně le Moigne na otázku, zda mám rád tuto společnost. A aby to pochopila správně, tak jsem hned dodal, že je přece řada věcí v životě, které běžně používáme, ale žádný extra cit k nim nemáme. Opravdovými city se totiž neplýtvá, protože jinak skončíte jako svého času Lucie Bílá, která také milovala všechny věcičky a všechny lidičky na celém světě.
Přitom stačí málo - připustit si, že bohatě stačí, když vás zákazníci rádi používají i bez lásky k vaší značce. Třeba proto, že jim určitá služba vyhovuje. Ale touha po tom, aby lidé milovali značku, je, podle mého názoru, jedním z klasických ukazatelů nedospělosti nebo nevyspělosti lidí z marketingu. V případě Googlu však byla tato otázka o to pikantnější, že v poslední době se o něm píše stále častěji jako o tom, kdo nahradil ve svém povýšeneckém stylu jednání Microsoft, který si zase svou image (po odchodu Billa Gatese z vedení této společnosti) radikálně vylepšil. Je nutno také říci, že Google si na řadu problémů (především v kategoriích ochrana soukromí a reklama) zadělal ochotně sám. Bůh suď do jaké míry za to mohla i jejich dlouhodobá filozofie, která pravila - reklamu mimo naše servery nepotřebujeme. Soudě podle právě probíhající reklamy se zdá, že Google v České republice narazil na svou první hranici a musí měnit svůj styl. Na jednu stranu je jistě dobře, že si to firma takového rozsahu připustí a dokáže to, ale na druhou stranu bude ještě hodně zajímavé sledovat, co se stane. Především v kontextu nové studie, kterou nedávno publikoval německý zpravodajský týdeník Der Spiegel.
Ten totiž zveřejnil výzkum, podle kterého je nadšení z webu jako takového věcí starších spotřebitelů. Mladí lidé totiž již neznají pojem síť, ale znají konkrétní značky. Nechodí na web, ale na konkrétní sociální sítě nebo jiné stránky. Zajímavá je právě pasáž o sociálních médiích, která naznačuje, že je mladí uživatelé berou jen jako lepší telefon nebo zaháněč nudy. A právě v tomto kontextu stojí rozhodně za to dojít 9.
září na konferenci Social Marketers Summit.
Myslím, že to bude hodně zajímavé.